Overwatch RPG
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Overwatch RPG

A po której ty jesteś stronie?
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Dla zielonych

Go down 
AutorWiadomość
Dowódca
Admin
Dowódca


Liczba postów : 23
Join date : 30/06/2016

Dla zielonych Empty
PisanieTemat: Dla zielonych   Dla zielonych EmptyNie Paź 16, 2016 10:59 pm

Czyli pytania, na które zdążyliśmy odpowiedzieć, zanim je zadaliście oraz garść przydatnych informacji dla świeżaków!

Informacje ogólne
Kryzys klimatyczny - technologia technologią, ale Ziemia wciąż cierpi z powodu zmian klimatycznych, globalnego ocieplenia czy katastrof naturalnych, które to problemy w ostatnich latach jedynie przybierają na sile. Do pogorszenia sytuacji przyczynił się między innymi kryzys omnicznym, po którego zakończeniu część świata zamieniła się w stertę kamieni, gruzu i zwykłych śmieci, które należało uprzątnąć. Jedna z sekcji Overwatch zajmowała się badaniami nad klimatem i dotyczącymi go zmianami, jednak po rozwiązaniu organizacji badań zaprzestano. Obecnie meteorolodzy z całego świata wciąż przeprowadzają różnego rodzaju testy, choć nie na taką skalę, na jaką niegdyś robiło to Overwatch. Kryzys klimatyczny powoli staje się realnym zagrożeniem - pogoda staje się coraz bardziej zmienna i nieprzewidywalna, a skutki tychże zmian ciężkie do wyobrażenia.
Sytuacja ludzie-omniki - nikogo nie powinno zdziwić stwierdzenie iż jest ona, delikatnie mówiąc, napięta. Nie minęło wcale tak wiele czasu od zakończenia kryzysu omnicznego, z którego konsekwencjami świat boryka się po dziś dzień. Starsze pokolenia pamiętają jeszcze najkrwawsze czasy wojny, młodsze - posiadają w tym temacie rozległą wiedzę. Mimo, że wielu polityków, zwolenników pokoju czy choćby omnickich mnichów z Shambali dokłada wszelkich starać, by poprawić te trudne relacje, omniki wciąż borykają się z problemem rasizmu i wyobcowania, a także okrucieństwa ze strony ludzi, którzy wciąż nie zaakceptowali ich jako pełnoprawnej części społeczeństwa. Sytuacji bynajmniej nie ułatwia fakt, iż niedawno w Rosji doszło do ponownej reaktywacji omnium i nad światem znów zawisło ponure widmo wojny.

Organizacje, firmy, zarządy
Overwatch - organizacja złożona z najwybitniejszych żołnierzy, inżynierów, konstruktorów, naukowców i innych wybitnych jednostek z całego świata, początkowo utworzona w celach walki z omnikami i powstrzymania postępu wojny. Po zakończeniu kryzysu kontynuowała swoją działalność, jako grupa w zasadzie niezależna od innych organizacji (wpływ na nią miały jedynie wyżej postawione osoby z ONZ), zajmując się utrzymywaniem pokoju na świecie, walką z zorganizowaną przestępczością i ochroną życia ludzkiego. Overwatch zrzeszało wiele ludzi (i nie tylko), nie zawsze działających bezpośrednio w grupach uderzeniowych; istniało wiele "działów", z czego każdy zajmował się czymś innym, także klimatem, rozwojem medycyny czy technologii.
Blackwatch - boczne "skrzydło" Overwatch, utworzone kilka lat po jego powstaniu. Grupa działała poza jakąkolwiek kontrolą innych organizacji, i pomimo bezpośrednich powiązań Overwatch nie podlegała rozkazom i wytycznym jego dotyczących. Blackwatch zajmowało się głównie ogólnie przyjętą "brudną robotą", działając w ukryciu i nie zdradzając powszechnie swojego istnienia; nierzadko zdarzało się im działać poza prawem lub je naruszać, by osiągnąć swoje cele. Do Blackwatch często werbowano byłych przestępców lub wyrzutków; ostatecznie organizacja rozpadła się wraz z Overwatchem, gdy na wierzch wyszły represje i konflikty w obu tych grupach.
Talon (Szpon) - zorganizowana grupa terrorystyczna, działająca już od czasów istnienia Overwatch; za życia walczył z nimi jeden z czołowych członków grupy, Gérard Lacroix. Organizacja, po rozpadzie Overwatch, zaczęła działać nawet śmielej i bardziej otwarcie, choć nadal nie wychodzili z cienia, większość misji przeprowadzając z ukrycia. Motywy ich postępowania nie są do końca znane, choć od czasu do czasu w ich działaniach pojawia się pewna prawidłowość (zamachy na czołowe osobiści świata, takie jak Tekhartha Mondatta czy Katya Volskaya). Podejrzewa się, że jednym z celów Talonu może być destabilizacja sytuacji na świecie, jednak szczegóły nie są znane.
Vishkar Corporation - firma zlokalizowana w południowych Indiach; kieruje instytutem Architech Academy, który szkoli wybrane jednostki w używaniu technologii manipulowania twardym światłem, które jest źródłem utrzymania i "towarem eksportowym" korporacji. Vishkar powstał i zaczął działać na skalę międzynarodową po zakończeniu kryzysu omnicznego. Z pomocą wspomnianej technologii twardego światła, architekci Vishkara mógli błyskawicznie odbudować zniszczone miasta, kształtując ulice i zaułki wedle własnych upodobań. Ich działania brzmią wprawdzie szlachetnie, ale prawda odbiega od utopijnej wizji świata. Korporacja buduje w ten sposób nowe, "lepiej ułożone i funkcjonujące" społeczeństwo, nad którym może sprawować niemal całkowitą władzę i kontrolować mieszkańców miast z twardego światła niemal w każdym aspekcie życia. Vishkar używał w tym celu choćby broni sonicznej, dźwiękowej, którą ostatecznie wykradł jeden z mieszkańców Rio de Janeiro (jednego z miast, w których korporacja wygrała przetarg i miała przebudować je wedle swojej wizji), Lucio, któremu ostatecznie udało się "wypędzić" korporację z Rio.
LumériCo - firma energetyczna zlokalizowana w Meksyku. Po kryzysie omnicznym zajmowali się odbudową kraju, co ostatecznie zakończyło się wybudowaniem fabryk energii zlokalizowanych w całym Meksyku; ostatnia z nich powstała w Dorado. Niedługo po tym systemy ochronne firmy zostały zhakowane, a nieznany sprawca upublicznił jej dokumenty i wymieniane pomiędzy zarządcami e-maile. Dzięki temu wyszło na jaw, że prezes LumériCo tak naprawdę czerpał z firmy dużo większe dochody i zyski, niż było to oficjalnie powiedziane, dopuszczając się również różnego rodzaju podstępów i oszustw; innymi słowy, firma trawiona była przez skrajną korupcję, dodatkowo okazało się, że prowadziła ona negocjacje z korporacją Vishkar, mające doprowadzić do zawiązania pomiędzy dwiema organizacjami pewnego "brudnego porozumienia". Ostatecznie prezes LumériCo został usunięty ze stanowiska; firma wciąż jednak działa.
Omnica Corporation - dawniej istniejąca korporacja, która rewolucjonizowała rynek robotyki, patentując najnowszej generacji, wyposażone w wysoce rozwiniętą sztuczną inteligencję roboty, nazwane omnikami. Projekt, mający wprowadzić Ziemię w jej złotą erę, odniósł olbrzymi sukces, a fabryki firmy powstawały na całym świecie. Po pewnym czasie omnia - fabryki, w których powstawały roboty - zaczęły działać niezgodnie z pierwotnym przeznaczeniem; przeprowadzone w tej sprawie dochodzenie wykazało niejasności w dokumentach firmy i wyjawiło prowadzone przez nie oszustwa, co w konsekwencji doprowadziło do zamknięcia Omnica Corporation, dezaktywowania omnium i zaprzestania produkcji omników. Po kilku latach omnia reaktywowały się samoistnie, rozpoczynając produkcję omników nastawionych na jeden cel - zrównania cywilizacji z ziemią. Wydarzenie to zapoczątkowało kryzys omniczny.
Helix Security International - prywatna firma ochroniarska, mająca swoje oddziały na całym świecie. Działa skutecznie od wielu lat; zajmuje się, jak to firma ochroniarska, zapewnianiem bezpieczeństwa.
Russian Defense Forces - rosyjskie siły zbrojne, walczące m.in. przeciwko omnikom podczas kryzysu. RDF jako jedyne na świecie, dzięki olbrzymim zasobom broni, zdolne było do powstrzymania rozwoju wojny na terenie ich kraju bez pomocy Overwatch. Siłom zbrojnym udało się wówczas dezaktywować zlokalizowane na Syberii omnium; to jednak niedawno ponownie się reaktywowało, po raz kolejny przemieniając Syberię w pole walki.
Deadlock Gang - znana grupa przestępcza, działająca na terenie Stanów Zjednoczonych, konkretnie na ich południowym zachodzie. Zajmowali się (i nadal zajmują) głównie nielegalnym handlem bronią i sprzętem wojskowym. Działali już za czasów Overwatch, który to raz zatrzymał grupę ich członków podczas misji.
Horizon Lunar Colony - stacja kosmiczna zlokalizowana na księżycu. "Dodatkiem" do działających w bazie naukowców były genetycznie wzmocnione goryle, mające za zadanie testowanie skutków długotrwałego przebywania w przestrzeni kosmicznej. Eksperymenty zakończyły się tragicznie, kiedy goryle wszczęły bunt, mordując naukowców i przejmując stację na własność.
Mobile Exo-Force - oddział armii Korei Południowej, MEKA. MEKA pierwotnie wykorzystywało drony wojskowe do walki z olbrzymim omnikiem nękającym kraj, który powracał co jakiś czas, atakując zarówno Koreę, jak i sąsiednie państwa. Omnik uczył się podczas każdego takiego "spotkania", powracając raz za razem z coraz nowszą bronią i w innej formie; starcie między nim, a oddziałami MEKA za każdym razem kończyło się remisem, w wyniku którego omnik powracał do morza, z którego wynurzał się za każdym razem - uszkodzony, lecz nie zniszczony. Z czasem, gdy omnik adaptował się coraz bardziej, zaczął zakłócać sygnały, stopniowo uniemożliwiając walkę za pomocą dronów. Zmusiło to Armię Koreańską do zmiany strategii, w wyniku czego powstały specjalne mechy wymagające obsługi pilota. Armia Koreańska, po poszukiwaniach, zdecydowała umieścić na tych stanowiskach profesjonalnych graczy, którzy posiadali odpowiedni umiejętności, wyczucie i instynkt, które, po odpowiednim, wojskowym przeszkoleniu, pozwoliłyby im skutecznie walczyć z przeciwnikiem.
Ironclad Guild - grupa badawczo-rozwojowa istniejąca jeszcze przed kryzysem omnicznym. Jej członkowie zajmowali się m.in. konstrukcją specjalnych robotów przeznaczonych do pomocy przy konstruowaniu wieżowców, tak zwanych Tytanów; w czasie wojny zostały przejęte przez omniki i przerobione na maszyny bojowe.
Klan Shimada - założony przed wieloma laty, japoński klan, którego potęga wzrastała wraz z upływem czasu; klan stał się w końcu kryminalnym imperium, zajmującym się handlem bronią i nielegalnymi substancjami czy morderstwami na zlecenie. Mimo prób organizacji Overwatch (jeszcze za czasów jego istnienia) w rozwiązaniu "organizacji", klan Shimada nadal jest aktywny i funkcjonuje.
Klasztor Shambali - klasztor położony w Himalajach, zrzeszający omniki. Powstał po kryzysie, gdy grupa omnickich wygnańców doznała, jak to określili, "duchowego oświecenia". Po wielu latach medytacji, uznali oni, że są czymś więcej niż jedynie sztuczną inteligencją, a także, podobnie jak ludzie, posiadają nieśmiertelną duszę. Zaczęli działać na całym świecie, szerząc swoją ideologię i zdobywając uznanie i poparcie nie tylko w omnikach, ale także w wielu ludziach.
Dragons (Smoki) - grupa maruderów napadających na bezbronne miasta.
Crusaders (Krzyżowcy) - nowoczesny zakon rycerski powstały podczas kryzysu omnicznego. Krzyżowcy wyposażeni byli w specjalnie pancerze pozwalające im przetrwać ciężki ostrzał, specjalne tarcze, a także w broń umożliwiającą atakowanie głównie z bliska. Najbardziej znaną bitwą, w którą brali udział, była ta stoczona przed miastem Eichenwalde; Krzyżowcy zdołali powstrzymać napływające oddziały omników na tyle długo, by dać niemieckim siłom zbrojnym szansę na rozbicie ich. Niestety, ostateczny sukces Krzyżowcy przypłacili życiem; grupa jest aktualnie nieaktywna.

Słownik pojęć
Omniki - roboty posiadające sztuczną inteligencję. Zostały zaprojektowane i stworzone przez ludzi, głównie z Omnica Corporation, by służyć gospodarce i postępowi na świecie; produkowane były w omniach.
Omnia - jak sama nazwa wskazuje, był to rodzaj fabryk, w których powstawały omniki i ich części; omnia sterowały także "nadrzędnymi funkcjami" omników, wysyłając im polecenia (z tego względu, podczas konfliktu niezbędne było zniszczenie omni, by "wyłączyć" sterowane przez nie, ogarnięte morderczą rządzą omniki i zneutralizować stwarzane przez nie zagrożenie).
Kryzys omniczny - międzynarodowy konflikt pomiędzy ludźmi a omnikami. Początkowo omniki spełniały swój nadrzędnie wytyczony cel i służyły postępowi gospodarczemu i cywilizacyjnemu na świecie. Któregoś dnia jednak, za sprawą (najprawdopodobniej) tajemniczego wirusa lub błędu systemowego, omnia zaczęły na masową skalę wytwarzać bojowe omniki, których nowym celem była całkowita anihilacja ludzkości; omniki wytworzone do tej pory również uległy wpływowi wirusa, obracając się przeciwko człowiekowi. Dokładne przyczyny wybuchu konfliktu wciąż nie są znane, a cała sprawa pozostaje nierozwiązaną, tragiczną zagadką. Wojna w ciągu dziewięciu lat swego trwania zdążyła spowodować olbrzymie zniszczenia na skalę globalną i przyczynić się do śmierci wielu milionów ludzi. Kluczową rolę w konflikcie odegrała, utworzona w piątym roku wojny przy koordynacie ONZ, organizacja Overwatch. W ciągu dwóch lat z jej pomocą udało się dezaktywować wszystkie omnia i odwrócić proces, który zamienił omniki w niszczycielskie maszyny siejące postrach. Mimo zażegnania kryzysu, świat boryka się z jego skutkami aż po dziś dzień, nie tylko na podłożu ekonomicznym i gospodarczym.


Przydatne źródła i linki
Wstęp do fabuły Overwatch
Fabuła
Historia Overwatch [youtube]

Ponadto:
Komiksy
Film wprowadzający & inne filmy animowane [youtube]
Powrót do góry Go down
https://overwatch-rpg.forumpl.net
 
Dla zielonych
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Overwatch RPG :: Organizacja :: Baza danych-
Skocz do: